بستان آباد، به امید آبادی به تنها کرسی خود در مجلس چشم دارد

همه ما در زندگی شخصی و اجتماعی خود مسئولیت های کوچک و بزرگی بر دوش داریم. آنچه به این وظایف رنگ بوی ارزشی می بخشد، هدفی است که از انجام وظیفه دنبال می کنیم. اما اتخاذ مسئولیت اجتماعی وظیفه ای بس سنگینتر بر دوش ما نهاد که در این دنیا و دنیایی دیگر پاسخگوی عملکردمان خواهیم بود.

خدمتگزاری و گره گشایی از کار ملت وظیفه نمایندگانی است که با اعتماد مردم راهی مجلس می شوند. جایگاه مقدس وکالت مردم جای تعلل نیست و نباید ثانیه ای را هدر داد از این رو با همراهی و مشورت کارشناسان امر پیش از حضور در مجلس برنامه های لازم برای فعالیت های آینده را تدوین کردیم تا با دست پر راهی خدمت به خلق شویم.

از پیامبر اکرم ص این چنین نقل شده است: ” مَنْ قَضَى لِأَخِیهِ الْمُؤْمِنِ حَاجَهً کَانَ کَمَنْ عَبَدَ اللَّهَ دَهْراً” کسى به دیگرى خدمت کند، مثل کسى است که عمرى خدا را بندگى نماید.

 

حضور مقتدر، موثر و کارآمد با رویکرد برقراری حاکمیت قانون در مجلس شورای اسلامی

مردم سالاری به صورت غیر مستقیم و به واسطه نمایندگان مجلس با طرح و تصویب قوانینی که در سرنوشت مردم جامعه دخالت دارد، محقق می شود. از این رو عدم حاکمیت قانون زیر سوال بردن مردم سالاری در نظامی است که بالاترین افتخار آن مردمی بودن است.

اساس حق حاکمیت، اراده عمومی است. اراده ملت در انتخابات مجالس انقلاب، برای تحقق اهداف خود نمایندگانی به مجلس فرستاد تا حقوق جامعه از طریق وکلای انقلابی پیگری و محقق شود.

هر رای مردم بستان آباد سند ارزشمندی از اعتماد یک ایرانی نجیب است. من به عنوان کاندید یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خود را موظف می دانم در انجام وظیفه نمایندگی مردم، امانت و تقوی را رعایت نمایم و به عنوان نماینده مجلس در مسیر قانون گذاری در قدم اول خود تابع قانون باشم و وظیفه نظارت بر اجرای صحیح آن را به طور کامل و بدون هیچ  اغماضی عهده دار شوم.

 

بسترسازی قانونی برای رفاه اجتماعی و ارتقاء سطح معیشتی مردم خصوصا دهک‌های پایین جامعه

باید تورم را به چشم قاتل معاش فقرا و حقوق بگیران و طبقات محروم جامعه دید. مجلس با وظایف و اختیارات گسترده خود وظیفه دارد با طرح و بررسی قوانین جدید و توجه ویژه به اقتصاد درون زا، در مسیر ارتقا تولید و بهره وری داخلی و اصلاح نظام توزیع و بهبود معیشت جامعه و تامین رفاه اجتماعی قدم بردارد و با ایجاد رشد اقتصادی و مهار تورم شاخص کیفیت زندگی مردم کشور را بالا ببرد. مجلس در این مسیر به طرح های اقتصادی جدید و بازبینی جدی قوانین اقتصادی نیاز دارد. همانطور که اولویت اول تیم انتخاباتی ما تدوین طرح های اقتصادی است تا در مجلس وقت تلف نکنیم و اولین قدم ما در راستای گسترش سفره معاش مردم ایران و بویژه اهالی منطقه بستان آباد باشد.

 

حفاظت و صیانت از حقوق ملی در عرصه‌های بین المللی با عنایت به سه اصل عزت، حکمت و مصلحت که توسط مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است.

رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم با اشاره به زمینه روابط خارجی تاکید داشتند که ” عزت ملّی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن؛ هر سه شاخه‌هایی از اصلِ «عزت، حکمت و مصلحت» در روابط بین‌الملل هستند.”

تجربه سیاسی کشور در سالهای اخیر به خوبی نشان داد ارتباط با جهان بین الملل به هر قیمتی ولو مختصر گشایشی در اقتصاد سودی ندارد. مذاکره در فضای سمی به نفع یکی از طرفین نخواهد بود و ارتباطی که بر این بستر شکل بگیرد عزت ملتی را نشانه می رود. در این خصوص بهترین عمل توجه به اقتصاد درون زا است تا با تقویت اقتصاد داخلی بتواند بازار های جدیدی به روی تولید کشور بگشاید. بازارهای بیشتر با درگیر کردن اقتصاد کشورهای پیرامونی و کشورهای منطقه، تامین کننده امنیت کشور و تضمین کننده روابط بین المللی پایدار و مبتنی بر اصل عزت و حکمت و مصلحت خواهد بود. در این خصوص نقش مجلس در تصمیم گیری های کلان کشور برجسته است. در این خصوص رای نمایندگان مشایعت کننده سرنوشت کشور در مسیر عزت و سربلندی است.

حمایت از کارآفرینی و استفاده از ثروت ملی و احیاء توانمندیهای منطقه‌ای

اشتغالزایی پیش نیاز ایجاد رشد اقتصادی در منطقه است. اشتغالزایی الزاماتی دارد. به این منظور باید بر ترویج فرهنگ کارآفرینی و توسعه انواع کسب و کار ها اهتمام ورزید. با توجه به این نکته که بستر این توسعه در مجلس فراهم می شود، وظیفه هر نماینده ارائه ایده و طرحی در راستای تسهیل فضای کسب و کار بخصوص مشاغل بومی است.

همچنین از دیگر الزامات مهم اشتغالزایی کشور، وجود حاکمیت و دولت کارآفرین است. مجلس و نمایندگان مردم با انتخاب وزرای شایسته و نظارت بر عملکرد دولت از ادامه صحیح این روند پاسداری می کنند.

ایجاد بستر و زمینه مناسب برای جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی به منظور ایجاد شغل و اشتغال و بکارگیری نیروهای جوان

نرخ بالای بیکاری یکی از چالشهای مهم کشور و منطقه بستان آباد است. از طرفی وجود نیروی انسانی جوان فرصت ارزشمندی در راستای توسعه در نظر گرفته می شود.

از طریق سه مسیر ایجاد کسب وکار جدید، افزایش ظرفیت کسب وکارهای موجود و اتمام پروژه های نیمه تمام می توان از پتانسیل بالای نیروی کار جوان منطقه بهره برد.

اما باید نوع کسب وکار براساس ماهیت منطقه و فعالیت های بومی و حوزه فعالیت اقتصادی این جغرافیا انتخاب و با آیین نامه های قانونی به مراجع ذی صلاح معرفی شود. برای سرمایه گذاری و بارگذاری کسب و کار های جدید می توان از ظرفیت سرمایه های خرد و سرمایه گذاران بومی استفاده کرد و در قدم بعدی از طریق دعوت سرمایه گذاران کلان و معرفی طرح های اقتصادی بخشی از نقدینگی بالای کشور را به مسیر کارآفرینی در منطقه بستان آباد هدایت کرد.

 حمایت از صنایع داخلی و استقرار دولت الکترونیک و طرح تحول نظام اداری کشور

‌اولین اولویت ما در لیست برنامه های اقتصادی حمایت از بخش تولید و صنایعی است که در حال فعالیت هستند. در قدم دوم به مجموعه هایی که فعالیت خود را تعطیل کرده اند می پردازیم تا این وزنه های اقتصادی را مجددا به حرکت در سیستم اقتصادی منطقه ترغیب کنیم.

در خصوص نظام اداری مجلس به عنوان متولی نظارت باید بر ایجاد باور، اعتقاد و انگیزه در مدیران نظام توجه داشت و امکان بهره‌ مندی مدیران از اختیارات و منابع لازم را با قوانین درست و به جا فراهم آورد. برقراری و توسعه نظام شفاف الکترونیکی یکی از وظایف مجلس و نمایندگان است که می تواند پنجره ای برای ارتباط بین مردم و نهادهای دولتی فراهم آورد.

شایسته‌ سالاری و پرهیز از تبارگرایی و توجه به اصل ثبات مدیریت همزمان با توجه ویژه به حقوق حقه فرهنگیان، بازنشستگان، کشاورزان، صنعتگران و فعالان عرصه حمل‌ و‌ نقل

ﺷﺎﯾﺴﺘﻪ ﺳﺎﻻری اﺻﻠﯽ سازگار ﺑﺎ ﻓﻄﺮت انسانی است. اگر کار کشور در مراحلی آنگونه که باید پیش نرفته است از این رو است که وظایف به اهل آن سپرده نشده بود. مهمترین وظیفه مجلس که همانا قانونگذاری است، مجلس را ملزم می کند در هر زمینه ای با توجه به نیاز کشور قوانینی وضع و یا قوانین موجود را اصلاح کند. توجه و اجرای صحیح قوانین استخدامی، قوانین مربوط به حوزه مشاغل حساس و قوانین مربوط به مسئولیت های دولتی از جمله وظایف نمایندگان مردم در مجلس است تا شنونده اخبار سو استفاده ها و تخلفات در سطوح عالی نباشیم.

با توجه به جامعه بالای رای دهندگان در منطقه بستان آباد وظیفه سنگینی بر دوش داریم تا در مقام نماینده منطقه در مجلس مطرح کننده و پیگیر حقوق مردم و اقشار مختلف باشیم.

 

جذب اعتبارات لازم درخصوص نوسازی خانه‌های روستایی و در نظر گرفتن تسهیلات بانکی با یارانه مناسب برای روستاییان با ضمانت زنجیره‌ای و توسعه امکانات و خدمات جامع در روستاها

عمران روستایی و بهسازی و نوسازی بافت فرسوده در نزدیک به ۲۰۰ روستای بستان آباد ضرورتی است که ضمن ایمن سازی روستاها در مقابل بلایای طبیعی با فراهم کردن محیط زندگی مناسب و تامین آرامش خاطر، امکان کار و فعالیت اقتصادی روستاییان شریف منطقه و بهره وری روستاها را فراهم می آورد و از میل سرکش مهاجرت از روستاها به شهرها می کاهد.

این مهم می تواند توسط خود روستاییان و از محل دریافت تسهیلات ارزان قیمت و همراه با ارائه خدمات فنی و نظارت های مهندسی دولتی و شرکتی به اجرا در آید.

ایجاد کانال مناسب برای دریافت تسهیلات لازم، پیگیری و اجرای طرح های زیست محیطی و خدماتی روستایی و در ادامه این روند، اخذ سند مالکیت برای هر یک از واحد های مسکونی روستایی از اولویت های طرح توسعه تیم ما و از برنامه های انتخاباتی ما برای حضور در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *