ضرورت تسریع در انتقال حقابه تالاب قوریگل

سیدعلی موسوی حسینی در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان بستان آباد با بیان حقآبه این تالاب از محل صبری چای تا ۱۵ آبانماه باید به تالاب هدایت شود افزود: اگر در ورود آب به تالاب کوتاهی شود شاهد کم آبی این تالاب خواهیم بود.
وی گفت : خوشبختانه با تدابیری که در سال گذشته صورت گرفته شده بود وضعیت آبی تالاب قوریگل امروز به یک میلیون متر مکعب رسیده است.
وی با انتقاد شدید از ساخت و سازهای مسکونی و تجاری در برخی از مسیل های شهر بستان آباد از آن به عنوان بزرگترین تهدید در هنگام بارندگی ها برای مردم منطقه یاد کرد و گفت:کوتاهی هیچ دستگاهی قابل گذشت نبوده و باید تلاش شود این مسیل ها بازگشائی شوند.
موسوی به وضع نیمه تمام لایروبی اوجان چای در شهر بستان آباد نیز اشاره کرد و افزود:متاسفانه انباشت لایروبی انجام شده در حاشیه این رودخانه محلی غیر قانونی برای پارکینگ خودروها شده است که با کوچکترین سیلاب شاهد خسارت های بزرگ خواهیم بود.
مدیرکل مدیریت بحران استان نیز در این جلسه پیشگیری و تعامل بین دستگاهها را بهترین گزینه برای کاهش خسارت های سنگین ناشی از بلایای طبیعی عنوان و تصریح کرد:متاسفانه برخی از سهل انگاری دستگاههای اجرایی خسارت های ناشی از بلایای طبیعی را دوچندان کرده است.
هنربر به روز رسانی و تقویت بانک اطلاعاتی استان را یادآور شد و افزود: شهرستان ها نیز بانک اطلاعاتی شهرستان خود را به روز کنند تا در مواقع بحرانی از آنها استفاده شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *