ضعف‌های زیرساختی و خدماتی آزاد راه پیامبر‌اعظم‌(ص) پایانی ندارد

علی محمودیان دادستان عمومی و انقلاب بستان ‌آباد در تذکر شدیدی خطاب به مسوولان آزاد راه پیامبراعظم (ص) گفت: در مواقع بارندگی، برای حفظ جان و مال مردم، تسریع در انجام وظایف قانونی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.
تذکر شدید محمودیان بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشت. او گفت: وضعیتی که در آزاد راه پیامبراعظم (ص) حاکم بود موجبات نارضایتی مردم و مسافران را فراهم کرد و خطر تصادف خودروها جان و مال مردم را تهدید می ‌کند. مسوولان آزادراه و راهداری باید برای موارد و مواقع مشابه تصمیمات و اقدامات فوری را معمول کنند.
او با اشاره به وضعیت نامناسب آزاد راه پس از بارندگی‌های اخیر و ابراز نارضایتی مردم و مسافران، خواستار تسریع در انجام وظایف قانونی و برف‌ روبی و نمک ‌پاشی آزاد راه شد.

مشکلات همیشگی آزاد راه
در نیمه اول سال ۹۸ فرماندار هشترود از نبود خط کشی و روشنایی کافی در برخی از مسیرهای آزادراه انتقاد کرده و گفت: نبود خط کشی و روشنایی کافی در بعضی از نقاط آزاد راه باعث به وجود آمدن خطرات و مشکلاتی برای رانندگان می شود. وی از پلیس راهور و پلیس راه و شهرداری و اداره راه و حمل و نقل جاده‌ای، خواستار جدیت فراوان در رفع برخی از موانع در جاده‌ها و بزرگراه و داخل شهرشده بود.
فرمانداران هشترود عموما به وضعیت اتوبان معترض بودند. فرماندار سابق هشترود نیز در اظهار نظری اعلام کرده بود اتوبان پیامبر اعظم (ص) را در محدوده این شهرستان فاقد خط کشی و علائم هشداردهنده اعلام کرد و عقیده داشت همین امر موجب بروز تصادفات در این محور می‌شود. او بارها از نامناسب بودن وضعیت آسفالت این اتوبان که موجب بروز تصادفات ناگوار می‌شد صحبت کرده بود.

این مشکلات شایسته بستان آباد نیست
فعال اجتماعی شهرستان بستان آباد نیز ضمن انتقاد از مشکلات به وجود آمده در بارش برف اخیر، عنوان کرد: بستان آباد یکی از مراکز استراتژیک در حوزه لجستیک آذربایجان شرقی است و شایسته نیست که این مشکلات را در بزرگترین بزرگراه شمالغرب کشور شاهد باشیم.
سعید لفکار گله خانه تصریح کرد: بزرگراه پیامبر اعظم (ص) سالهاست که مورد بی مهری قرار گرفته است و شاهد این هستیم که در بخش های زیادی از مسیر بزرگراه مراکز خدماتی و رفاهی وجود ندارد.
وی تاکید کرد: تکمیل زیرساخت های این بزرگراه باید به اولویت استان در سال های آتی تبدیل شود و در کنار آن نیاز داریم تا بزرگراه بستان آباد – سراب نیز در اسرع وقت به اتمام برسد.
دلفکار خاطرنشان کرد: شایسته بستان آباد نیز که با بارش هر برف زمستانی ضعف های موجود رسانه ای شود و با اخباری چون بسته شدن مسیرهای دسترسی این شهرستان در بزرگراه و راه های روستایی باشیم.
وی در پایان گفت: راهسازی یکی از زیرساخت های توسعه پایدار است و بستان آباد در سال های آتی شدیدا به تکمیل این زیرساخت ها نیاز دارد.

اعلام ضعف ها کافی نیست
وضعیت جاده های بستان آباد همچنان قابل نقد است.آیا تنها با کشیدن آژیر خطر و اعلان ضعفها مشکلات برطرف می شود؟ به روشنی پیداست که این جاده ها برای رسیدگی و مناسب سازی نیاز به اقدام فراگیر عملی دارد و بستان آباد تا انتخاب نماینده جدید تازه نفس وعملگرا نه تنها در جاده ها که در تحقق بسیاری از امورات زیر بنایی همچنان باید منتظر بماند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *