بهره‌مندی بیش از ۳۴۰ نفر از خدمات کاروان سلامت آذربایجان‌شرقی در بستان آباد

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی؛ هادی موسوی گفت: به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، کاروان حمایتی و سلامتی جمعیت هلال احمر استان  در مدرسه شبانه روزی قره چای، خدمات رایگان دارویی، درمانی و حمایتی و فرهنگی ارائه کرد.

وی افزود: در راه اندازی این کاروان، معاونت های بهداشت، درمان و توانبخشی، داوطلبان و جوانان با هماهنگی و همکاری جمعیت هلال احمر شهرستان بستان آباد، بخشداری و آموزش و پرورش بخش تیکمه داش، فرمانداری شهرستان بستان آباد و دهیاری دهستان قره چای مشارکت داشتند.

سرپرست هلال احمر استان آذربایجان شرقی افزود: تیم درمانی این کاروان اعم از پزشکان حوزه داوطلبان و کادر تیم درمان اضطراری BHCU معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی متشکل از سه پزشک عمومى، یک متخصص ایمولوژى (آسم و آلرژى)، یک متخصص داخلى، سه پرستار، یک روانشناس، یک کارشناس بهداشت محیط، ۲ کارشناس توانبخشى، یک ماما، چهار تکنسین دارویى و پنج داوطلب راه انداز بودند.

وی افزود: در این طرح، ۲۹۲ نفر ویزیت شدند. از این تعداد ۱۲۵ مراجعه کننده توسط  پزشکان عمومی و ۱۶۷نفر توسط پزشکان متخصص ویزیت شده و همچنین ۲۹ نفر از خدمات مامایى، ۲۱ نفر از خدمات مشاوره برخوردار و به تمامی ویزیت شدگان داروی رایگان ارائه شد.

موسوی گفت: در این طرح، ۵۰ نفر از مراجعان توسط ارتوپدی فنی ویزیت و به ۳۰ نفر از مراجعه کنندگان، وسایل کمک حرکتی تحویل شد. همچنین ۱۵ نفر از خدمات مشاوره توانبخشی بهره مند شده و برای ساخت اندام مصنوعی در مرکز استان برای پنج نفر از مراجعین اقدامات لازم انجام شد.

سرپرست هلال احمر استان آذربایجان شرقی افزود: در این طرح اعضای تیم سحر جوانان هلال احمر اقدام به برگزاری مسابقه نقاشی روی پارچه، آموزش پناهگیری، اجرای مسابقه فرهنگی بین کودکان و دانش آموزان کرده و ۷۰ بسته لوازم تحریر، جعبه کمکهای اولیه و اسباب بازی در میان کودکان و دانش آموزان و ۳۰ ثوب مانتو بین دانش آموزان دختر توزیع شد. همچنین معاونت داوطلبان به خانواده های کم برخوردار بسته های حمایتی تحویل داد که ارزش ریالی این خدمات ۷۵ میلیون ریال بر آورد شده است.

وی با تجلیل از تلاش های تمامی داوطلبان و جوانان و کادر درمانی گفت: در اجرای این طرح قریب به ۶۰ نفر از داوطلبان، جوانان، امدادگران و نجاتگران و اعضای تیم های درمان اضطراری و  پرسنل جمعیت هلال احمر استان و شهرستان بستان آباد با همکاری مدیریت و کادر مدرسه شبانه روزی دهستان قره چای مشارکت داشتند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *