توسعه سفره اهالی با ظرفیت های بومی

بستان‌آباد به دلیل قرار گرفتن در شاهراه استان جزو مسافرپذیرترین نقاط آذربایجان شرقی به شمار می‌رود. وجود چشمه‌های آبگرم معدنی می‌تواند نقطه عطفی برای رونق گرفتن صنعت توریسم در این منطقه باشد.
ولی در سال‌های اخیر به دلیل مدیریت ضعیف مسئولان منطقه و متولیان این بخش و عدم بروزرسانی و توجه لازم، نه‌ تنها این مهم محقق نشده است بلکه روز به روز شاهد تضعیف شدن صنعت گردشگری در بخش آبهای گرم بودیم. تاجاییکه امروز این ظرفیت آنچنان تنزل کرده که به شرایط خطرناک نابودی صنعت گردشگری بستان آباد نزدیک شده ایم.
بی تعارف باید گفت که وضعیت امروز آب گرم بستان آباد از نظر ظواهر امر و جذابیت مکان و البته از نظر بهداشتی در شأن مقام میزبانی بستان آباد نیست. با آنچه که امروز داریم نمی توان رونق گرفتن صنعت گردشگری و توریسم درمانی را در بستان آباد تضمین کرد. اگرچه نگهداری و بروزرسانی این امکانات خدادادی برای متولیان امر هزینه بر خواهد بود اما اشتغال زایی و درآمدی که ظرفیت آب گرم منطقه برای بستان آباد به همراه دارد، نادیده گرفتنی نیست.
هر هزینه ای در این حوزه باید با توجه به ظرفیت های بالای این بخش صورت بگیرد. با ایجاد زیرساخت‌های لازم همچون راه مناسب، هتل، فروشگاهها و مجموعه‌های جدید آبگرم با استانداردها و امکانات رفاهی بروز، می توان پذیرای انبوهی از میهمانان بود و رونق گرفتن صنعت گردشگری منطقه را نظاره کرد.
توجه عملی و نه وعده ای به این بخش، حرکت در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است. این بخش یکی از ضرورت‌های توسعه صنعت گردشگری و راه مطمئنی برای شکوفایی اقتصاد منطقه و استان خواهد بود.
توجه به مساله آب گرم بستان آباد در عالی ترین سطح خود، سفره اهالی منطقه را توسعه خواهد داد.

سعید دلفکار
۱۳۹۸/۱۱/۵

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *