فاصله طولانی بین وعده و عمل

انتخابات سراسری یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه دوم اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود. در هفت روز ثبت نام نامزدها که از طریق وزارت کشور انجام شد سه نفر از حوزه انتخابی بستان آباد کاندید شدند که سعید دلفکار جوانترین آنها است.

سعید دلفکار، مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک دارد و هم اینک در مقطع دکترای رشته مدیریت دولتی تحصیل می کند. او فرزند بخشدار سابق بستان آباد است. این خانواده از اعتبار خوبی در بستان آباد و خصوصا بخش تیکمه داش برخوردارند.

سعید دلفکار اهدافی را دنبال می کند که متفاوت از مسیر شعار و وعده خواهد بود. او در رابطه با بستان آباد با مردم حرف می زند.

 

سعید دلفکار:

من وعده نمی دهم. بلکه با زبان و روش دیگری مشکلات بستان آباد را بازگو می کنم. مگر ۴۰ سال وعده چه مشکلی از منطقه حل کرده است که من نماینده بازهم وعده ای به وعده های قبلی اضافه کنم.

“بستان آباد، آباد نیست”، این شعاری است که سال های سال سردادند و کاری صورت نگرفت و مردم از وعده ها و شعارها نا امید شدند.

دیگر امکان ابراز دروغ های بزرگ وجود ندارد و از این پس اهداف باید منطقی تر انتخاب شود. چون مردم با امید به نمایندگان رای می دهند. ناامیدی رای دهندگان در آینده به سیستم انتخاباتی کشور صدمه خواهد زد. در حقیقت برای گره گشایی از مشکلات بستان آباد نیازی به شعار های آنچنانی و وعده های بزرگ نیست. مشکلات پیش پا افتاده اما تاثیرگذار در بستان آباد ما فراوانند و برای کسی که اهل عمل است و نیت به خدمت دارد جایی برای پرداختن به مشکلات بزرگ باقی نمی ماند.

بستان آباد با بیشترین آمار بی سوادی در استان آذربایجان شرقی شناخته شده است و نیاز به توجه جدی در این حوزه دارد.

حمل و نقل که از مشاغل اصلی مردم بستان آباد است با مطالبات جدی کامیونداران روبروست.

منطقه ویژه اقتصادی بستان آباد بعد از مانور رسانه ای، از بستان آباد گرفته شد و به شبستر واگذار گردید.

موضوع بندر خشک نیز از بستان آباد به خاوران تبریز منتقل شده و این در حالی است که خط راه آهن سراسری به بستان آباد رسیده است و این حق بستان آباد بود که با این امکان به عنوان بندر خشک و منطقه ویژه اقتصادی مطرح شود.

مشکلات زیست محیطی بستان آباد مانند خشک شدن دریاچه ها اهمیت زیادی دارد. نمونه آن قوریگل است. مجوزهای ساخت و ساز در کنار دریاچه و مجوزهای حفر چاه عمیق باعث ایجاد بحران های زیست محیطی شد.

با وجود ۴ سد مناسب، هنوز در بستان آباد مشکل آب داریم.

بستان آباد دارای معادن خوبی است اما مردم مناطق با بهره برداری از معادن مخالفند. مشکلات زیست محیطی و انتقال درآمد اصلی به سایر مناطق کشور باعث شده است مردم دید خوبی نسبت به توسعه معادن بستان آباد نداشته باشند.

بستان آباد یکی از مناطق دانشگاهی است. ظرفیت دانشگاهی آن به دلایل مختلفی از جمله مسافت کم با مرکز استان مزیتی برای منطقه بود که از نظر ها دور مانده و به طور جدی به این ظرفیت پرداخته نشده است.

کمبود پزشک متخصص یکی از مشکلات بستان آباد است. این موضوع در تمام دوره های قبلی مورد توجه مردم بود که همواره در سطح وعده مانده و عملی نشده است.

من تمام سعی ام را می کنم تا کلیشه ای حرف نزنم و شعار ندهم و وعده ای را که توانایی انجام آن در من نیست مطرح نکنم. بین وعده و عمل نباید فاصله ای طولانی برقرار شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *